wtorek, 25 lutego 2025

Thief: The Dark Project - Teksty i notatki z gry #5 (Wieże Magów)

 




MISJA 8 

WIEŻE MAGÓW (Tylko w Thief: Gold

Liczba tekstów: 12 

Uwaga: Dwa teksty powtarzają się, co daje łącznie 14 źródeł informacji 


1. Dziennik Adepta Beyzara. Można znaleźć na półce w laboratorium w piwnicy (Wieża Centralna):




Mogę w końcu wrócić do pracy. Przepraszam za opóźnienia dotyczące kolejnej dostawy ciał do wiwisekcji. Robotnicy, ukończywszy zamurowywanie ostatniego wejścia do tych piekielnych kanałów, wreszcie się rozeszli. Stare kanały pozostają w znacznej mierze niezbadane. Ale ze względu na bezpieczeństwo naszych przedsięwzięć nie możemy o nich zapomnieć. To zdumiewające, że prowadzą z powrotem do Miasta, które jest przecież tak odległe. Istnieje jeszcze jedno ukryte wejście, z którego możemy korzystać, żeby przechodzić przez kanały. Pozostawieni przy nim strażnicy poradzą sobie z każdą istotą, która wyłoni się ze szlamu...

- Adept Haseki Beyzar 



2. Ogłoszenie dla personelu. Można znaleźć na stole w jednej z sali podziemia (Wieża Centralna): 





Do wszystkich służących i strażników,

Niniejszym ogłaszam, że cztery Wieże Magów traktować należy jak miejsca szczególnej świętości, a co za tym idzie - niedostępne dla Niewtajemniczonych. Jedynie Adeptom wolno w nich przebywać. Członkowie straży mogą wkroczyć do przedsionków wież ze względu na swoje obowiązki, ale nie mogą wchodzić wyżej.

-Arcymag Ibn Al Haroud



3. List do piwnicznego od Adepta Beyzara. Można znaleźć na mniejszym stoliku po przeciwnej stronie w tej samej sali podziemia (Wieża Centralna): 




Piwniczny Abrucho,

Pilnie potrzebujemy zamówionych chemikaliów. Za dwa dni poślemy młodego Lukę do Miasta. Niech idzie z nim jeden z Twoich pomocników. Sprawdź także, czy mógłbyś dołączyć trzy kozy, wielbłąda i bełkotliwca do zwierząt zgromadzonych na potrzeby kolejnych eksperymentów.

-Adept Haseki Beyzar



4. Fragment kredo Bractwa Dłoni. Można znaleźć w dwóch miejscach: na stole w wielkiej sali (Wieża Centralna) i na dolnym poziomie biblioteki na stoliku (południowo-wschodnia część kompleksu): 






Dawniej byliśmy tacy jak ludzie zamieszkujący pobliskie ziemie. Są niby poczwarka, z której narodzić się może motyl. Spośród nich wybraliśmy i przygarnęliśmy tych, którzy okazali się podatni na oświecenie...

-z notatek o Proroctwach Arcymaga Garoda 








5. Zapiski  posiedzenia Wewnętrznego Kręgu dotyczące incydentu w Wieży Wody. Można znaleźć na biurku na górnym poziomie biblioteki (Wieża Centralna): 





Zapiski z posiedzenia Wewnętrznego Kręgu
- Wieża Wody, zalana podczas nieudanego eksperymentu Arcymaga Jabu Ibn Laniego, będzie zamknięta aż do odwołania. Jednogłośnie postanowiono, że dopóki nie obmyślimy silniejszych osłon, wszystkie eksperymenty z użyciem żywiołaków wody zostają zakazane.

- W naszej twierdzy musi panować duch jedności i poszanowania tradycji. Zgodnie z założeniami Doktryny Zaufania w każdej Wieży przechowywany jest klucz do innej Wieży. Jako że klucz do Wieży Wody zaginął, kiedy próbowaliśmy zapanować nad skutkami wypadku, magowie ognia zostali pozbawieni symbolu, którego powinni strzec.
- Dlatego też magowie ognia otrzymają klucz do komnaty w Głównej Wieży, gdzie przechowujemy drogocenny dobytek. Klucz do Wieży Ziemi powinien pozostać w Wieży Wody, albowiem tylko magowie wody potrafią przetrwać w zalanych obszarach...
-Arcymag Kreos



6. Księga korespondencji Magów na temat Azarana. Można znaleźć na lewym biurku w bibliotece (Wieża Centralna):





Magu Verlinie,
Pomimo, że skazaliśmy Azarana na banicję, jego zainteresowanie Nekromancją nie wygasło. Nadal zgłębia tajniki czarnej magii w swojej wieży w Dziennym Porcie. Obawiamy się, że te jego próby wskrzeszania martwych szczurów oraz insektów mogą się skończyć tragicznie. Azaran podjął też starania, żeby zwerbować innych do odbycia wyprawy w poszukiwaniu Księgi Popiołu.
Księga Popiołu nie może się wyłonić z mroków zapomnienia. Ambicja zaślepia Azarana, który stał się zagrożeniem dla naszej egzystencji. Po wypędzeniu okazał się jeszcze bardziej wytrwały w swoich dążeniach.
Wewnętrzny Krąg podjął decyzję: należy przedsięwziąć poważniejsze kroki, aby przywrócić właściwy bieg wydarzeń...
-Arcymag Corino



Ciekawostki: 

- W Thief II: Wiek Metalu w czasie misji "Dusza Towarzystwa" (Life of the Party) na terenie Dziennego Portu można znaleźć list pożegnalny od nekromanty, zwącego się Azaranem Okrutnym, na dolnym piętrze Iglicy Nekromanty (po przełączeniu jednej z książek na regale). W liście jest mowa o tym, że Bractwo Dłoni faktycznie zakazało zgłębiania tajników Księgi Popiołu, wymienionej wyżej w Księdze korespondencji tego zakonu. Azaran wspomina w nim, że "karty tej zakazanej Księgi skrywają tajemnicę życia, śmierci i zmartwychwstania". 


(Uwaga, spojler!)

- Azaran jest głównym antagonistą w darmowej produkcji stanowiącej rozszerzenie gry "Thief: The Dark Project" o 10 dodatkowych misji ze strony fanów pt. The Black Parade. Wątek kulminacyjny nowej gry stanowi wówczas nawiązanie do ostatniej misji w oryginale, kiedy to Szachraj, podczas kończenia przygotowań rytuału w wymiarze zwanym Paszczą Chaosu zostaje unicestwiony zaraz po tym, jak Garrett zastawił pułapkę przygotowaną przez wyznawców Budowniczego, a ta eksplodowała w odpowiednim momencie.



7. Podręcznik o nauce żywiołu Wody. Można znaleźć na środkowym biurku w bibliotece (Wieża Centralna): 





Kto chce zyskać panowanie nad żywiołem Wody, ten musi powrócić do swoich źródeł. Przez dziewięć miesięcy żyłeś w Wodzie, aby narodzić się dla Powietrza i Ziemi. Zapomniałeś o przeszłości, ale dzięki nam odzyskasz wspomnienia. Odegnaj przyziemne myśli o oddychaniu i odkryj morskie szlaki. Podążaj ścieżką, nie używając kończyn; pozwól ciału płynąć i stać się częścią drogi...

O, adepcie, dopóki nie uzyskasz pełnej władzy nad Wodą, wracaj do Powietrza i rozkoszuj się jego kojącym wsparciem. W odpowiednim czasie poczujesz ciepłe objęcia Wody, która przenika całe ciało, ugasiwszy potrzebę oddychania.

-Księga Koralowca i Łuski 7:12


8. Rymowanka będąca podpowiedzią o tym, jak zdobyć właściwy Talizman Ziemi. Można znaleźć w dwóch miejscach: na prawym biurku w bibliotece (Wieża Centralna) i na piedestale obok klatki schodowej w tej samej Wieży: 




Ośmiu starców na szczycie wieży odpoczywa,
Lecz tylko w jednym drzemie jeszcze moc prawdziwa.
Wzgardziwszy ręką z mieczem, obróć się dokładnie,
Licz do siedmiu: nagroda w twoje sidła wpadnie.





9. Poezja Adepta Arouna. Można znaleźć na stole w przedsionku Wieży Ziemi po lewej:




Chłodna ziemia bierze nas w objęcia. Tłamszące żyły tuneli w wieżach pieszczą bijące serce kruszonego głazu. Władawszy nad żywiołem, przeskakuję z kamienia na spadający kamień. Skały unoszą się niczym pióra...
-poetyckie gryzmoły w notatniku Adepta Arouna



10. Dziennik kapitana straży Bractwa. Można znaleźć na stoliku w sypialni kapitana po wejściu żelaznymi drzwiami (Wieża Centralna, trzecie piętro): 





Zdobycie złotego medalionu św. Burringdena będzie dla mnie zadośćuczynieniem za cały trud, jaki włożyłem w niekończące się poszukiwania tych przeklętych talizmanów. Sprzedając medalion, z pewnością wyjdę na swoje. Przez wszystkie lata mojej służby dla Dłoni nigdy nie widziałem, żeby trafili na tak ciężki orzech do zgryzienia. Można by nawet przypuszczać, że to właśnie ktoś z Bractwa zabrał i ukrył talizmany tak głęboko, że nawet arcymagowie nie mogą ich znaleźć...

-Kpt. E. F. Regalio 




11. List wspominający o incydencie w Wieży Ognia. Można znaleźć na stoliku w przedsionku Wieży Ognia:





Do Adepta Al-Hayra, 

Porucznik Scarle nie posłuchał wyraźnych rozkazów kapitana Regalio i odważył się wkroczyć do Wieży Ognia. Nie muszę chyba wspominać, że nie był odpowiednio przygotowany, aby sprostać próbom ognia i lawy. Zwęglone ciało zostało przeniesione do laboratorium, gdzie zrobi się zeń dobry użytek. Ogień posiada moc oczyszczającą. Nie jest jednak przeznaczony dla Niewtajemniczonych. Niechaj ten incydent będzie postrzegany jako ostrzeżenie dla innych śmiałków.

-Arcymag Kahmin Ramin 



12. Fragment Księgi ścieżek dotyczący bólu. Można znaleźć na madejowym łożu w sali tortur, niedaleko kanałów pod siedzibą:





Kto czyta te słowa, ten zna ból. Kto zna ból, ten żyje w strachu. Kto żyje w strachu, ten podąża fałszywą ścieżką. Trzeba stawić czoło lękowi, aby ujrzeć prawdę. A prawda jest taka, że ból nie istnieje. Kto pozna prawdę, ten podąża ścieżką Oświeconych. 

-Księga ścieżek 6:13 



Dodatkowo, cztery teksty nieużywane (nie pojawiają się w grze):


1. Nota o żywiołakach powietrza:

Żywiołaki powietrza często do nas przemawiają, gasząc światła w wyznaczonej kolejności. Istotne jest, abyśmy dokładnie rozpatrzyli rzeczoną kolejność, starając się zgłębić mądrość przekazywanych nam komunikatów...
-Wewnętrzny Krąg


2. Tekst opisujący Rytuał Otwarcia Wież:

Traktat dydaktyczny:

O, Nowicjuszu, wsłuchaj się uważnie w mądrość Starszyzny. Rytuał Otwarcia ukazuje właściwą drogę i prawdziwą ścieżkę. Jest przewodnikiem, z którego korzystamy, podejmując wszelkie nasze działania. Przy konstruowaniu ochronnych osłon i obmyślaniu zabezpieczeń w naszych wspaniałych wieżach posłużyliśmy się właśnie Rytuałem, czyli naturalnym porządkiem żywiołów.
Rytuał Otwarcia
Mroczne wody, w głębi łona niosąc życie, świat zalały;
Twarda ziemia wnet powstała, zrodziwszy surowce, skały;
Oddech sztormu zmierzwił lądy wichrem ryczącym zwycięsko; Aż wściekły ogień oczyścił myśli przed końcową ścieżką.
-Wewnętrzny Krąg


3. Informacja o incydencie w Wieży Wody:

Wieża Wody została zamknięta z powodu niedawnego incydentu. Zgodnie z postanowieniem Wewnętrznego Kręgu nikt nie może do niej wchodzić. Wszelkie istotne przedsięwzięcia, które podjęto w Wieży, będą kontynuowane w Głównej Twierdzy...
-Wewnętrzny Krąg


4. Tekst o Kluczach Żywiołów i Rytuale Otwarcia:

W nocy cztery Wieże można otworzyć i zamknąć za pomocą Kluczy Żywiołów. Kto chce wejść lub wyjść, musi postępować zgodnie z porządkiem Rytuału Otwarcia. Klucze, po jednym z każdej Wieży, należy zgromadzić w kolejności, którą przewiduje Rytuał. Każdy Klucz Żywiołów otwiera kolejną Wieżę, aż wszystkie staną otworem, a ścieżka będzie wolna od przeszkód...
-Wewnętrzny Krąg



Poprzedni materiał:

Thief: The Dark Project - Teksty i notatki z gry #4



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz