MISJA 8
WIEŻE MAGÓW (Tylko w Thief: Gold)
Liczba tekstów: 12
Uwaga: Dwa teksty powtarzają się, co daje łącznie 14 źródeł informacji
1. Dziennik Adepta Beyzara. Można znaleźć na półce w laboratorium w piwnicy (Wieża Centralna):
2. Ogłoszenie dla personelu. Można znaleźć na stole w jednej z sali podziemia (Wieża Centralna):
Do wszystkich służących i strażników,Niniejszym ogłaszam, że cztery Wieże Magów traktować należy jak miejsca szczególnej świętości, a co za tym idzie - niedostępne dla Niewtajemniczonych. Jedynie Adeptom wolno w nich przebywać. Członkowie straży mogą wkroczyć do przedsionków wież ze względu na swoje obowiązki, ale nie mogą wchodzić wyżej.-Arcymag Ibn Al Haroud
3. List do piwnicznego od Adepta Beyzara. Można znaleźć na mniejszym stoliku po przeciwnej stronie w tej samej sali podziemia (Wieża Centralna):
Piwniczny Abrucho,Pilnie potrzebujemy zamówionych chemikaliów. Za dwa dni poślemy młodego Lukę do Miasta. Niech idzie z nim jeden z Twoich pomocników. Sprawdź także, czy mógłbyś dołączyć trzy kozy, wielbłąda i bełkotliwca do zwierząt zgromadzonych na potrzeby kolejnych eksperymentów.-Adept Haseki Beyzar
4. Fragment kredo Bractwa Dłoni. Można znaleźć w dwóch miejscach: na stole w wielkiej sali (Wieża Centralna) i na dolnym poziomie biblioteki na stoliku (południowo-wschodnia część kompleksu):
5. Zapiski posiedzenia Wewnętrznego Kręgu dotyczące incydentu w Wieży Wody. Można znaleźć na biurku na górnym poziomie biblioteki (Wieża Centralna):
Zapiski z posiedzenia Wewnętrznego Kręgu- Wieża Wody, zalana podczas nieudanego eksperymentu Arcymaga Jabu Ibn Laniego, będzie zamknięta aż do odwołania. Jednogłośnie postanowiono, że dopóki nie obmyślimy silniejszych osłon, wszystkie eksperymenty z użyciem żywiołaków wody zostają zakazane.- W naszej twierdzy musi panować duch jedności i poszanowania tradycji. Zgodnie z założeniami Doktryny Zaufania w każdej Wieży przechowywany jest klucz do innej Wieży. Jako że klucz do Wieży Wody zaginął, kiedy próbowaliśmy zapanować nad skutkami wypadku, magowie ognia zostali pozbawieni symbolu, którego powinni strzec.- Dlatego też magowie ognia otrzymają klucz do komnaty w Głównej Wieży, gdzie przechowujemy drogocenny dobytek. Klucz do Wieży Ziemi powinien pozostać w Wieży Wody, albowiem tylko magowie wody potrafią przetrwać w zalanych obszarach...-Arcymag Kreos
6. Księga korespondencji Magów na temat Azarana. Można znaleźć na lewym biurku w bibliotece (Wieża Centralna):
Magu Verlinie,Pomimo, że skazaliśmy Azarana na banicję, jego zainteresowanie Nekromancją nie wygasło. Nadal zgłębia tajniki czarnej magii w swojej wieży w Dziennym Porcie. Obawiamy się, że te jego próby wskrzeszania martwych szczurów oraz insektów mogą się skończyć tragicznie. Azaran podjął też starania, żeby zwerbować innych do odbycia wyprawy w poszukiwaniu Księgi Popiołu.Księga Popiołu nie może się wyłonić z mroków zapomnienia. Ambicja zaślepia Azarana, który stał się zagrożeniem dla naszej egzystencji. Po wypędzeniu okazał się jeszcze bardziej wytrwały w swoich dążeniach.Wewnętrzny Krąg podjął decyzję: należy przedsięwziąć poważniejsze kroki, aby przywrócić właściwy bieg wydarzeń...-Arcymag Corino
Ciekawostki:
- W Thief II: Wiek Metalu w czasie misji "Dusza Towarzystwa" (Life of the Party) na terenie Dziennego Portu można znaleźć list pożegnalny od nekromanty, zwącego się Azaranem Okrutnym, na dolnym piętrze Iglicy Nekromanty (po przełączeniu jednej z książek na regale). W liście jest mowa o tym, że Bractwo Dłoni faktycznie zakazało zgłębiania tajników Księgi Popiołu, wymienionej wyżej w Księdze korespondencji tego zakonu. Azaran wspomina w nim, że "karty tej zakazanej Księgi skrywają tajemnicę życia, śmierci i zmartwychwstania".
(Uwaga, spojler!)
- Azaran jest głównym antagonistą w darmowej produkcji stanowiącej rozszerzenie gry "Thief: The Dark Project" o 10 dodatkowych misji ze strony fanów pt. The Black Parade. Wątek kulminacyjny nowej gry stanowi wówczas nawiązanie do ostatniej misji w oryginale, kiedy to Szachraj, podczas kończenia przygotowań rytuału w wymiarze zwanym Paszczą Chaosu zostaje unicestwiony zaraz po tym, jak Garrett zastawił pułapkę przygotowaną przez wyznawców Budowniczego, a ta eksplodowała w odpowiednim momencie.
7. Podręcznik o nauce żywiołu Wody. Można znaleźć na środkowym biurku w bibliotece (Wieża Centralna):
Kto chce zyskać panowanie nad żywiołem Wody, ten musi powrócić do swoich źródeł. Przez dziewięć miesięcy żyłeś w Wodzie, aby narodzić się dla Powietrza i Ziemi. Zapomniałeś o przeszłości, ale dzięki nam odzyskasz wspomnienia. Odegnaj przyziemne myśli o oddychaniu i odkryj morskie szlaki. Podążaj ścieżką, nie używając kończyn; pozwól ciału płynąć i stać się częścią drogi...O, adepcie, dopóki nie uzyskasz pełnej władzy nad Wodą, wracaj do Powietrza i rozkoszuj się jego kojącym wsparciem. W odpowiednim czasie poczujesz ciepłe objęcia Wody, która przenika całe ciało, ugasiwszy potrzebę oddychania.-Księga Koralowca i Łuski 7:12
8. Rymowanka będąca podpowiedzią o tym, jak zdobyć właściwy Talizman Ziemi. Można znaleźć w dwóch miejscach: na prawym biurku w bibliotece (Wieża Centralna) i na piedestale obok klatki schodowej w tej samej Wieży:
Ośmiu starców na szczycie wieży odpoczywa,Lecz tylko w jednym drzemie jeszcze moc prawdziwa.Wzgardziwszy ręką z mieczem, obróć się dokładnie,Licz do siedmiu: nagroda w twoje sidła wpadnie.
9. Poezja Adepta Arouna. Można znaleźć na stole w przedsionku Wieży Ziemi po lewej:
Chłodna ziemia bierze nas w objęcia. Tłamszące żyły tuneli w wieżach pieszczą bijące serce kruszonego głazu. Władawszy nad żywiołem, przeskakuję z kamienia na spadający kamień. Skały unoszą się niczym pióra...-poetyckie gryzmoły w notatniku Adepta Arouna
10. Dziennik kapitana straży Bractwa. Można znaleźć na stoliku w sypialni kapitana po wejściu żelaznymi drzwiami (Wieża Centralna, trzecie piętro):
11. List wspominający o incydencie w Wieży Ognia. Można znaleźć na stoliku w przedsionku Wieży Ognia:
12. Fragment Księgi ścieżek dotyczący bólu. Można znaleźć na madejowym łożu w sali tortur, niedaleko kanałów pod siedzibą:
Dodatkowo, cztery teksty nieużywane (nie pojawiają się w grze):
1. Nota o żywiołakach powietrza:
Żywiołaki powietrza często do nas przemawiają, gasząc światła w wyznaczonej kolejności. Istotne jest, abyśmy dokładnie rozpatrzyli rzeczoną kolejność, starając się zgłębić mądrość przekazywanych nam komunikatów...-Wewnętrzny Krąg
2. Tekst opisujący Rytuał Otwarcia Wież:
Traktat dydaktyczny:
O, Nowicjuszu, wsłuchaj się uważnie w mądrość Starszyzny. Rytuał Otwarcia ukazuje właściwą drogę i prawdziwą ścieżkę. Jest przewodnikiem, z którego korzystamy, podejmując wszelkie nasze działania. Przy konstruowaniu ochronnych osłon i obmyślaniu zabezpieczeń w naszych wspaniałych wieżach posłużyliśmy się właśnie Rytuałem, czyli naturalnym porządkiem żywiołów.
Rytuał Otwarcia
Mroczne wody, w głębi łona niosąc życie, świat zalały;Twarda ziemia wnet powstała, zrodziwszy surowce, skały;Oddech sztormu zmierzwił lądy wichrem ryczącym zwycięsko; Aż wściekły ogień oczyścił myśli przed końcową ścieżką.
-Wewnętrzny Krąg3. Informacja o incydencie w Wieży Wody:
Wieża Wody została zamknięta z powodu niedawnego incydentu. Zgodnie z postanowieniem Wewnętrznego Kręgu nikt nie może do niej wchodzić. Wszelkie istotne przedsięwzięcia, które podjęto w Wieży, będą kontynuowane w Głównej Twierdzy...-Wewnętrzny Krąg
4. Tekst o Kluczach Żywiołów i Rytuale Otwarcia:
W nocy cztery Wieże można otworzyć i zamknąć za pomocą Kluczy Żywiołów. Kto chce wejść lub wyjść, musi postępować zgodnie z porządkiem Rytuału Otwarcia. Klucze, po jednym z każdej Wieży, należy zgromadzić w kolejności, którą przewiduje Rytuał. Każdy Klucz Żywiołów otwiera kolejną Wieżę, aż wszystkie staną otworem, a ścieżka będzie wolna od przeszkód...-Wewnętrzny Krąg
Poprzedni materiał:































Brak komentarzy:
Prześlij komentarz