niedziela, 23 marca 2025

Thief: The Dark Project - Teksty i notatki z gry #10 (Uciekaj!)

 






Misja 10 (Thief: The Dark Project) lub 13 (Thief: Gold)

UCIEKAJ!

Liczba tekstów: 2 





1. Notatki Konstantyna odnoszące się do świata magii, tajemnic i stworzeń czyhających w ciemnościach, istniejącego przed akcją gry. Można znaleźć w kryjówce jednego z drzew, niedaleko tuneli piwnicznych w posiadłości, w książce z pogańskim symbolem na okładce:






Świat, który niegdyś znałem, był miejscem pełnym magii, owianym tajemnicą i zamieszkałym przez czarowne i zarazem przerażające stworzenia. Żyjący w nim ludzie rozpalali ogniska i rozmyślali o tym, co skrada się i czai w ciemnościach, których nie przenika słaby krąg światła. Wszystkie ich marzenia, pragnienia i lęki miały źródło w ciemności.

Teraz, gdy siły "postępu" przykrywają łąki cegłami i brukiem, gdy zamieniają wzniosłe kolumnady drzew w bryły ociężałych budowli, ludzie oświetlają świat elektrycznym, promienistym blaskiem. Wraz z rozjaśnieniem cieni człowiek traci zdolność do strachu i marzeń.

Noc, niegdyś źródło nieznanego, stała się zwykłym brakiem słońca. Obmyśliłem plan na przywrócenie ciemności, wskrzeszenie ludzkiej zdolności do odczuwania lęku i snucia marzeń. A jeśli mój mroczny Plan się powiedzie, ludzie znów zapałają miłością i lękiem do swojego Władcy. 

- Konstantyn 





2. Spis rzeczy, jakie Konstantyn planuje zrobić z pomocą Oka, zapisane w pogańskim dialekcie. Można znaleźć po przejściu tunelem, w kryjówce innego drzewa, w północno-wschodniej części mapy (tam, gdzie na poziomach Trudnym i Ekspert spacerują dwa muchołaki, a na Normalnym jeden):  







Rysowawszy wizerunek Gwiazdy, oznaczawszy Kompasy. Oko wskazywaszy wyznaczone linie mocy. 

Oznaczawszy Kompas Rozrodu, Kompas Liścia, Kompas Burzy, Kompas Płomienia, Kompas Pływu, Kompas Głazu, Kompas Ciemności.

Obciążywszy każdy punkt Gwiazdy, z pomocą Żywiołów Kompasu, z najczystszą wartością. Środek obciążywszy Okiem, nakarmiwszy krwią człeka. A ujrzywszy Kompasy i krwawą ścieżkę ku prawdziwemu światu. 

Każdy Kompas wiódłszy Żywioły dalej, wypełniawszy Oko barwami Paszczożerca Chaosu i podążawszy za Okiem z powrotem do człowieczego świata. 

Spoiwszy obrazy z Oka, coby przyszły na świat ujrzawszy, któregoć obraz malowany bywszy przez zew-krwisty, kompasy-wybarwione, chaos-nasycony. 





Poprzednie materiały:

Thief: The Dark Project - Teksty i notatki z gry #9 (Powrót do Katedry)

Thief: The Dark Project - Teksty i notatki z gry #8 (W Przebraniu)





Następny:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz